menu

Online stempelur

collage-transparent

De norske skattemyndigheder, skatteetaten, har vedtaget en lov pr. 1 januar 2014, at en række brancher skal føre personale data lister. De brancher som berøres af denne vedtægt er blandt andre restaurationer og serveringssteder, frisører, skønhedspleje, bilværksteder og andre service udbydere til biler.

Har du din personaleliste klar? Lad os hjælpe dig med at imødekomme det nye krav.

Prøv gratis

Læs mere

Hvad er en personale liste?

Sagt på en enkel måde, kan man sige, at en personale liste skal give en oversigt over alle de personer, som arbejder på din virksomhed Den kan godt sammenlignes med et godt gammeldags stempel ur. Kravet fra de norske skattemyndigheder, er opstået på det grundlag, at man ønsker at afdække sort arbejde i endnu større grad. Derfor skal listen inkludere både lønnet og ulønnet personale; og den skal i tilvækst angive hvornår dine ansatte starter og afslutter sin arbejdsdag. Personale listen skal føres på arbejdspladsen, og skal være let tilgængelig for kontrol i hele virksomhedens åbningstid. Et andet krav er, at den eller de, som du vælger som administrator, ikke skal kunne ændre i indholdet, uden at der indføres en kommentar.

Vores løsning giver dig et enkelt og effektivt digitalt stempel ur, hvor dine ansatte stempler sig ind og ud. Det vil sige, at de stempler ind, når arbejdsdagen starter, og tilsvarende stempler ud, når arbejdsdagen er slut. Dette medfører at tilsynsføringen bliver både enkel og omkostningsminimeret, for dig som arbejdsgiver, og for dit personale. Skulle du få besøg af Skattemyndigheder, arbejdstilsynet eller NAV(?), kan du med nogle enkelte tryk på tasterne finde den komplette liste frem over dine ansatte og deres arbejdstid.

Hvis du har lyst til at prøve vores løsning på dette nye krav, kan du gøre det helt omkostningsfrit allerede i dag, ved at registrere dig i skemaet til højre.

Hvem skal føre personale lister, og hvad sker der, hvis man ikke gør det?

Der er flere forskellige brancher, som bliver berørt at dette nye krav. Serveringsstederne er en af dem, og her gælder det bandt andet caféer, restauranter, pubber, gadekøkken og cateringvirksomhed. En anden branche som bliver berørt, er frisører og skønhedspleje. Med skønhedspleje mener man blandt andet ansigtsbehandling, manicure, pedicure, kropspleje, SPA, farvning af vipper og bryn, tatovering af øjenbryn, øjenkonjoktur, tandblejning, og piercing. Den tredje branche som bliver berørt er bilværksted og bilpleje, sidstnævnte omfatter bilvask og billackering.

Hvis du er usikker på om du skal føre personale liste, kan du klikke dig ind på Brønnøysundregistret, for at checke din branchekode under find/foretræk/enhed. Følgende næringskkoder er berørt af det nye krav: 45 200, 96 020, 96 040, samt næringskoder som starter på 56. Du kan også læse mere om dette krav hos skattestyrelsen/Skatteetaten.

Hvis man fravælger at føre de lovpligtige personale lister, kan det vise sig at blive et problematisk og dyrt valg.Den norske skattestyrelse (skatteetaten) oplyser, at de vil give bøder på 8600 norske kroner ved første overtrædelse, og hele 17.200 norske kroner, hvis det skulle gentage sig i de efterfølgende 12 måneder. I tillæg får man en bøde på 1720 norske kroner for hver arbejdstager som mangler på listen! Start med at bruge vores personalelister allerede i dag, så sikrer du dig samtidig imod disse bøder.

Pris

Alle produkter fra 24onoff er inkluderet i den månedlige pris på Kr. 60, – per bruger. Der er ingen start omkostninger eller andre skjulte omkostninger.

Er du stadig i tvivl om din virksomhed har brug for et sådant system, eller om 24onoff have det rigtige system det koster ikke en krone at prøve. Tilmeld dig en gratis prøveperiode i formular højre. Prøv helt gratis i 30 dage uden nogen forpligtelse.

Top